Selecteer een pagina

Het is tegenwoordig een erg belangrijk onderwerp voor veel mensen. Fit zijn, er goed uitzien, je goed voelen. Het is voor velen wel erg moeilijk om écht het ideaalbeeld wat ze hebben te bereiken. Op deze pagina vind je 5 manieren om dit wél te doen!

Slechte gewoontes, weg ermee!

Laten we allereerst beginnen met de slechte gewoontes.  Bad habits zijn over het algemeen niet goed voor de gezondheid, en dat is ook bekend. Het gaat hierbij vooral om roken, alcohol drinken en teveel eten. Stel voor jezelf vast wat je slechte gewoontes zijn, en probeer deze slechte gewoonte te beperken. Het is lastig om een slechte gewoonte helemaal uit je systeem te krijgen, minderen is meestal al genoeg.

Laat jezelf geregeld nakijken

Ga minstens een keer per jaar naar de dokter en twee keer per jaar naar de tandarts. Als je verzekerd bent, zijn deze kosten meestal gedekt. Als je dit niet bent, is het de kosten waard. Zoek een goede dokter en tandarts. Een tandarts die wij aanraden in Amsterdam is tandartspraktijk de Liefde.

Ook is het belangrijk om je eigen lichaam goed te kennen, zodat je het gelijk weet als er iets mis is.

Slaap voldoende

Het kan per persoon erg verschillen hoeveel slaap iemand nodig heeft. Het is over het algemeen wel zo, dat de meeste mensen zichzelf niet genoeg tijd geven om goed uit te rusten. Slaap beïnvloed de gezondheid zowel fysiek als mentaal enorm. Te weinig slapen is echt heel erg slecht voor de mens. Zoek voor jezelf uit hoeveel slaap optimaal is. Dit kan door in een vakantieperiode verschillende uren te slapen. Over het algemeen heeft een volwassen persoon 7-8 uur slaap nodig per etmaal.

Beweeg

Beweeg minimaal 30 minuten per dag. Stel dit bij, afhankelijk van wat je doelen zijn die je wilt bereiken. Wil je een zichtbaar gespierd lichaam? Dan gaat 30 minuten niet volstaan. Wil je er gewoon goed uit zien en een goede conditie hebben, dan is 30 minuten wel genoeg om in shape te blijven.

Eet en drink goed

Een goed eetpatroon is ook van groot belang om gezond te blijven. Drink minimaal 2 liter water per dag om je lichaam van vocht te voorzien en om te reinigen. Eet voldoende groente en fruit, en genoeg eiwitten. Eet ook elke dag een ontbijt.